Burada unutmamamız gereken bir şey. Haliyle her kağıt, her kalem, her çizgi tipi bilgisayara farklı sonuçlarla aktarılacaktır. Bu noktada brightness-contrast veya aynı yerdeki levels seçeneklerini kullanarak kendi çözümlerimizi üretmeliyiz. Contrast artırırken bazı renklerin abartı bir şekilde ortaya çıktığını farkedersek aynı yerdeki desaturate seçeneğiyle çalışmamızı gri tonlarına dönüştürebiliriz. Yine contrast değerini artırırken bazı bölgelerde aşırı koyulaşmalar olduğunu farkedersek, elliptical marquee tool'u, feather değerini 40-60 gibi kullanarak lokal brightness-contrast düzenlemeleri yapabiliriz.
Şimdi select | all seçeneğine tıklayarak tüm çalışmayı seçili hale getirelim. Edit | copy seçeneğin tıklayarak kopyalayalım. Şimdi file | new 'e tıklayarak yeni bir belge oluşturalım. Pencerede yazılı ebatlar kopyaladığımız imajla aynı olacaktır. Değiştirmeden Background contents bölümünün white olduğunu teyit edip ok seçeneğine tıklayarak pencereyi onaylayalım. Şimdi edit | paste seçeneğine tıklayarak kopyaladığımız imajı yapıştıralım. Yapıştırdığımız katmanın adını "eskiz" ismiyle değiştirelim.
Şimdi de duvarlara hafif gölgelendirmeleri yapacağız. Seçimi kaldırmadan brush tool'u seçelim, yukarıdaki options bölümünden mode'u multiply'a getirelim. Opacity'i 20 gibi bir değere getirip, hafifçe kararması gereken, merdiven altı gibi kuytu yerleri aynı gri renk ile boyayalım. Bu küçük detaylar çalışmamıza büyük anlam katacaktır. Şimdi duvarlara yaptığımız bu işlemlerin aynısını zemin diye bir katman açıp zeminler için tekrarlayalım.
Başlangıç aşamasındaysanız bu çizgileri tek tek çizmenizde yarar var. Ancak ben bu işin kolayını bulmalıyım derseniz, yeni bir katmanda çizgileri kopyalayarak çoğaltıp bir dizilim gerçekleştirebilir. Daha sonra transform | distort seçeneklerinden perspektifini düzenleyebilir ve ardından iki katmanı birden (ctrl tuşu ile sırayla tıklayarak) seçili hale getirip layer | merge layers seçeneğiyle birleştirebilirsiniz.
Bunun için yeniden bir katman oluşturuyoruz ve adını "korkuluk opak" olarak değiştiriyoruz. Daha sonra line tool'u kullanarak bu katmanda korkuluk demirlerinin geçtiği doğrultuda çizgiler oluşturuyoruz. Bu korkulukları istediğiniz gerçekçilikde oluşturabilirsiniz. Şu an üzerinde çalıştığımız çalışmanın soyut bir görüntü elde etmesi için yere bağlantısı olmayan sadece ifade amaçlı çizgiler oluşturuyoruz.
Daha sonra bir katman daha oluşturuyoruz ve adını "korkuluk saydam" olarak değiştiriyoruz. Şimdi de bu katmanda gri-açık mavi arası bir renk seçiyoruz, polygonal lasso tool ve alt+delete kombinasyonunu kullanarak cam yerleşmesini istediğimiz bölgeleri dolduruyoruz. Daha sonra katmanın opacity değerini 30 gibi bir değere getiriyoruz.
Çalışmamızın sonlarına yaklaşıyoruz. Şimdi merdivenlerin net gölgesini ve isanları ekleyeceğiz. Bunun için golgeler adında yeni bir katman daha oluşturuyoruz ve polygonal lasso tool ile gölgenin düşmesi gereken alanı bir seçim haline getiriyoruz. Daha sonra alt+delete tuşları ile içerisini zeminden daha açık bir gri renk ile doldurup layers panelinden layer mode'unu normal'den multiply'a getiriyoruz. Böylece katman, gölge altına gelecek objeleri gizlemeyecek, koyulaştırarak göstermeye devam edecektir. Gerekirse katmanın opacity değeriyle de oynayabiliriz.
Son olarak insanlarımızı da yerleştirince çalışmamız sunuma hazır hale gelmiş olacak. Bunun için hazır insan silüetlerinden alıp çalışmamızın içerisine yeni bir katman halinde yapıştırıyoruz. (bu hazır silüetlere www.taskisla.net/set/photomag.html adresinden ulaşabilirsiniz) daha sonra bu siluetin bulunduğu katmanı multiply mode'una getiriyoruz ve silüetin çevresindeki beyaz bölümleri otomatik olarak silmiş oluyoruz. Daha sonra bu insan katmanını duplicate layer seçeneğiyle tekrar çoğaltıyoruz ve edit | transform | distort bölümünden gölge perspektifini düzenliyoruz. Şimdi gölgenin bulunduğu katmanın opacity'sini de 30 gibi bir değere getiriyoruz ve silüetin bulunduğu katmanla birleştiriyoruz. (layerlerı birlikte seçip; layer | merge layers) Bir insanımız gölgesiyle beraber hazırlanmış oldu. Bu işlemleri tüm insan silüetlerimize gerçekleştirip sahneyi kalabalıklaştırıyoruz.
Artık dosyamızı kaydetmek için eskiz katmanının opacity'sini düşürüyoruz veya katmanı tümüyle gizleyip baskıya veya sunuma gönderiyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder